Dokument elektroniczny będzie obsługiwany w aplikacji mObywatel i będzie mógł być przechowywany w smartfonie oraz każdym urządzeniu mobilnym z dostępem do internetu. mLegitymacja działa identycznie, jak legitymacja tradycyjna. Jeśli osoba uprawniona pokaże dokument na ekranie, w ten sposób potwierdzi, że jest emerytem lub rencistą i może korzystać z ulg oraz przysługujących jej uprawnień.
Legitymacja elektroniczna będzie tak samo ważna jak dokument tradycyjny. Od stycznia 2023 będzie można korzystać z obu wersji legitymacji. Korzystanie z mLegitymacji nie jest obowiązkowe, zależy wyłącznie od decyzji seniora. Legitymacje seniorów, które zostały wydane w latach ubiegłych, są aktualne, zgodnie z nadanym terminem ważności.
Uwaga! Istotne natomiast jest to, że osoby które nabędą prawo do świadczeń emerytalnych lub rentowych w roku 2023 otrzymają tylko legitymację w formie elektronicznej - mLegitymację. Jeśli senior chciałby jednak posługiwać się tradycyjną plastikową legitymacją, będzie musiał złożyć wniosek do ZUS o jej wyrobienie. Wniosek taki należy złożyć na formularzu ERL
Jak dodać mLegitymację do aplikacji mObywatel?
Samo dodanie dokumentu jest bardzo proste. Wystarczy wybrać opcję Dodaj dokument i z listy, która się pojawi wybrać Legitymacja emeryta-rencisty.
Image by wayhomestudio on Freepik